تظاهر همیشه در دوردست رخ می دهد و همیشه گناه دیگران است. ما که خوبیم و هیچگاه دچار تظاهر نمی شویم. هر از گاهی شاید به ایرادهای نامرسوم شخصیتی خودتا اعتراف کنید که خودزنی هم به جای خودش دلپذیر است! لابد از آن دسته نقص هایی است که کسی از داشتنش دلخور نمی شود. چیزی که به جای خودش حتی دلربا است ولی تظاهر؟! هرگز!
شاید بازی تتریس را یادتان بیاید. همان بازی معروفی که قطعاتی مانند پازل از بالای صفحه نمایشگر به پایین می آیند و باید به شکلی چیده شوند که هر ردیف پر شده و فضا برای چیدن قطعات بعدی خالی بماند و به همین صورت این بازی ادامه دارد.اثر تتریس عبارت است از اینکه زمانی که درگیر بازی مانند تتریس می شویم، باعث می شود ارتباطات خاص سیناپسی مغز به شکل قوی تشکیل شوند که باعث افزایش سرعت مغز می گردد و پس از دست کشیدن از آن کار، مغز هم چنان درگیر انجام آن کار است و پس از انجام آن تصور می کنیم هنوز داریم آن بازی را انجام می دهیم.
قطعه بیکلام موسم بهار- صدای طبیعت
ابتدا تند حرف زدن را معنا کنیم در تند حرف زدن ارتباط معنادار میان کلمات حفظ می شود و مفاهیم به درستی ادا می شود به این معنا که وقتی شخص در حالت او وقتی شخص در حال تند صحبت کردن هست متوجه می شویم که ارتباط منطقی بین کلمات و اجزای جمله برقرار است اما تعداد کلمات در واحد زمان ادا می شود بیش از انتظار ماست
آیا فلسفه می تواند ما را از گرداب خشم نجات دهد؟ در بین تمام احساساتمان هیچ احساسی به اندازه خشم نیازمند باز اندیشی جدی و روشن ما نیست. خشم هرروز اکثر ما را در چنگال خود اسیر می کند. خشم هم فراگیر است و هم زهر آگین.
خواب خوش نقش مهمی در سلامت روانی و جسمی افراد دارد، اما گاهی برخی عوامل باعث اختلال در خواب می شوند؛ یکی از این عوامل کابوس است.
احتمالاٌ برای شما هم پیش آمده که صدایی در سرتان حرف هایی از این قبیل بزند: "باز هم خراب کردی"، "من به هیچ دردی نمی خورم"، "از پس این کار بر نمی آیم"، "هیچ وقت نتوانستم این کار را انجام دهم، الان هم نمی توانم". گفت و گوی درونی فرآیندی طبیعی است که همه انسان ها آن را تجربه می کنند. با این حال وقتی این گفت و گوی درونی به گفت و گویی منفی بدل می شود، مشکلی در کار است.
اضطراب یکی از حالت های استرس زا در انسان است که اگر از حد معقولی فراتر رود، زندگی فردی و اجتماعی او را دچار مشکل می کند که به آن عنوان "اختلال اضطرابی" داده می شود.اختلال اضطرابی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است.
کاهش استرس یکی از متداول ترین مشکلات امروز ما است که هرکس به صورتی با آن درگیر است. تقریباٌ پایه تمام بیماری ها استرس و فشار عصبی است که در طول روز و به شکل های مختلف به ما وارد می شود. البته زندگی کوتاه تر و زیبا تر از آن است که بخواهیم آن را با نگرانی بگذرانیم. در این پادکست به 6 روش که به کاهش استرس روزانه کمک بسیاری می کنند، می پردازیم.
چند روز پیش شخصی سؤالاتی در مورد اینکه جلسات روانکاوی به چه صورت است و جرئیات آن چگونه است، داشت. در ادامه به بیان جزئیات بیشتری در این موضوع می پردازیم.
راه حل تند صحبت کردن چیست؟ ابتدا باید تند صحبت کردن را معنا کرد. در تند صحبت کردن، ارتباط معنادار میان کلمات حفظ می شود و مفاهیم به درستی ادا می گردند. در حقیقت در تند حرف زدن ارتباط منطقی بین کلمات و اجزای جمله برقرار است اما تعداد کلمات ادا شده در واحد زمان بیش از مقدار انتظار است. این پادکست را دنبال کنید تا با راه حل این مشکل آشنا شوید.
در سال 2013 تحقیق روانشناسانه ای صورت گرفت که یکی از شرکت کنندگان می گفت: من واقعا نمی توانم حفره های کوچک، نابرابر و نامتقارن که کنار هم قرار گرفته اند را ببینم. آن ها باعث می شوند تمام بدنم عمیقا بلرزد. اگرچه این فوبیا ترس از حفره ها خطاب می شوداما محققین با پژوهش های بیشتری متوجه می شوند که مسئله در حد فوبیا جدی گرفته نشده است.
بیشتر